שומרים על בריאות הלב

רבים לא מבינים את ההשפעה שיש לאורח חיים בריא על בריאות הלב שלנו. הגורמים למחלות לב כוללים, בין השאר, לחץ דם גבוה,שומן וכולסטרול בדם,  עישון ורמת סוכר גבוהה בדם. כדי להימנע ממחלות לב, חשוב לנטרל את הגורמים הללו ולהתמקד בתזונה נכונה ובריאה ובפעילות ספורטיבית, שמסייעים ביחד לשמור על הלב בריא.

מבחינה תזונתית, המטרה היא – מעבר לאכילת מזון בריא והימנעות מחטיפים עתירי סוכר, מלח, ומזון לא בריא.
חשוב לדאוג שהכמות היחסית של ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים תזונתיים, תהיה מחולקת באופן שקול בין הארוחות. רצוי גם לצמצם את כמות הפחמימות ובעיקר את כמות הפחמימות הפשוטות, בעלות אינדקס גליקמי גבוה, ההופכות מהר לסוכרים בגוף.

דיאטה בריאה ללב כוללת מאכלים בעלי רמה נמוכה של שומנים רוויים, סוכרים ומלח. לעומת זאת, רצוי להרבות במאכלים בעלי רמה גבוהה של סיבים תזונתיים (כמו ירקות ופירות) ושומנים בריאים (כמו שמן זית, אבוקדו ודגים).

תזונה נכונה ללב בריא

מבחינת פעילות ספורטיבית, חשוב לבצע פעילות גופנית סדירה לפחות 3 פעמים בשבוע (מומלץ 4-5), עם הוצאה קלורית של לפחות 1,500 קלוריות בשבוע. הפעילות תכלול פעילות אירובית (הליכה, ריצה, אופניים, וכו’) ופעילות לחיזוק השרירים (אימון התנגדות נגד משקולות חיצוניות או כנגד משקל הגוף, אימון מחזורי לאימוץ השרירים וכו’) מספר פעמים בשבוע.

פרט לתזונה נכונה ופעילות גופנית, כדי לשמור על הלב שלכם, הימנעו מעישון ושימרו על שגרת בדיקות רפואיות, כדי לוודא שרמת הכולסטרול, רמת הסוכר ולחץ הדם שלכם תקינים כולם.

שילוב זה הינו המפתח לשמירה על בריאות הלב ומהווה מניעה להופעת מחלות, המסכנות את משאבת הדם היחידה וההכרחית לקיומנו.

לייעוץ אישי ובניית תוכנית תזונתית לבריאות הלב, קבעו פגישה אישית עם מומחית בינלאומית להרזיה התנהגותית ואורח חיים בריא. לחצו על הלינק לתיאום פגישה.

כתיבת תגובה